ششمین جایزه جهانی اربعین

برگزیدگان ششمین دوره جایزه جهانی اربعین با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجج اسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب و اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران معرفی شدند.

آثار ارسالی هنرمندان از ۹ کشور عراق، ایران، لبنان، افغانستان، گینه کوناکری، انگلیس، آمریکا، پاکستان و کانادا در این رویداد بین‌المللی تقدیر شدند و جوایزی به آنان اهدا شد.

رتبه‌های اول تا سوم بخش عکس

حسن النجار از عراق، اسامه عبید از لبنان و علی ابک از ایران با داوری داریوش محمدخانی، امیرعلی جوادیان و محمدحسین حیدری، حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

رتبه‌های اول تا سوم بخش فیلم حرفه‌ای و مردمی

در بخش فیلم حرفه‌ای با داوری محمدصالحی، پوریا نجفی و مرتضی شعبانی، مسعود حیدری از ایران نفر اول، حسام هادی از عراق نفر دوم و محمد مهدی نعمتی از ایران نفر سوم اعلام شدند.

برگزیدگان بخش فیلم مردمی این دور از جایزه جهانی، سید وحید اولیایی از کانادا نفر اول، محمد حاجی مقصودی از ایران نفر دوم و کاظم یوسفی از افغانستان نفر سوم شدند.

رتبه‌های اول تا سوم بخش سفرنامه

در بخش سفرنامه با داوری زهرا السالم، حجج اسلام کاظم حاتمی طبری و مجید علیزاده، زینب کبری آزاد از پاکستان، عبدالله باه از گینه کوناکری و فاطمه احسانی از افغانستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

رتبه‌های اول تا سوم بخش فعالان مجازی

همچنین، در بخش فعالان مجازی با داوری عبدالرضا باقری، محمد کاظم مبینی و سعید نور محمد، نوری سردار از انگلیس، آمینه اینلوئس از آمریکا و زوار سید توثیق حیدر از پاکستان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

رونمایی از تمبر یادبود ششمین جایزه جهانی اربعین، بخش دیگر این مراسم بود و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این تمبر یادبود را امضا کردند.

 

در ادامه، کتاب آثار برگزیده و منتخب پنج دوره از این جایزه و پوستر فراخوان هفتمین جایزه جهانی اربعین رونمایی شد و برپایی نمایشگاه ۴۰ عکس منتخب ششمین جایزه جهانی اربعین در حسینیه الزهرا(س) از برنامه‌های حاشیه‌ای مراسم بود.

در پایان نیز، بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت شد و تندیس ویژه برای خانواده ایشان به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از خانواده این سردار شهید مقاومت اهدا شد.

ششمین دوره جایزه جهانی اربعین

به گزارش ایرنا، به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» با حضورسید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد.

۲ هزار و ۲۰۰ اثر به جایزه جهانی اربعین ارسال شد

بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در پنج بخش عکس، فیلم حرفه‌ای، فیلم مردمی، سفرنامه و فعالان مجازی اربعین به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین رسیدو این رویداد پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور مختلف دنیا  از جمله ایران، ایتالیا، لبنان، نروژ، افغانستان، تاجیکستان، هلند، هندوستان، تایلند، غنا، ترکیه، الجزایر، بنگلادش، سوریه، سنگاپور، اندونزی، پاکستان، آذربایجان، کانادا، عراق و برمه است بود.

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سرداران مقاومت و حافظان امنیت اربعین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظیفه خود، تصویری شایسته از این واقعه عظیم را با رویدادهای مشابه به جهانیان ارائه کرد.