فراخوان فعالان فضای مجازی

فراخوان فعالان فضای مجازی

بخش «فعالان فضای مجازی» به جهت استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای تحقق اهداف برگزاری جایزه، بر اساس شرایط زیر برگزار می‌شود.

مقررات بخش فعالان فضای مجازی:

شرکت در مسابقه و ارسال آثار برای عموم آزاد است . (محدودیتی در ملیت شرکت کنندگان وجود ندارد.)

شرکت همزمان در سایر بخش‌های جایزه به شرط رعایت آیین نامه های مربوطه مجاز است.

بستر برگزاری این بخش، موضوع، زبان و چارچوب محتوایی:

– بستر برگزاری: فیسبوک و اینستاگرام

– حوزه موضوعی: جلوه‌های دلدادگی به سید و سالار شهیدان در ایام اربعین

– حوزه زبانی: علاوه بر زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی زبان‌های اسپانیولی، فرانسوی، آلمانی و ترکی نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

– چارچوب محتوایی: فیلم، پوستر و عکس و دیگر گونه‌های محتوای بصری و چندرسانه‌ای

نحوه ارزیابی و داوری صفحات برگزیده:

صفحات بر اساس همسویی محتوایی (شرط لازم و کافی برای ورود به مسابقه)، تعداد دنبال‌کنندگان (ضریب 5)، نسبت پست‌های عاشورایی و حسینی نسبت به کل پست‌ها (ضریب 1)، میزان واکنش‌های مثبت نشان داده شده (ضریب 4) ، تعداد کامنت‌ها (ضریب 4)، کیفیت محتوای منتشر شده (ضریب 3)، تعداد و تنوع گونه‌های محتوایی منتشر شده (ضریب 2) ارزیابی خواهند شد. از میان منتخبان، سه نفر که در مجموع بیشترین امتیاز را داشته باشند به عنوان برنده اعلام خواهند شد و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

آیین نامه شرکت در این بخش:

  • صفحات منتخب می بایست پست‌های مربوط را به صورت همگانی (Public) منتشر نمایند.
  • صاحبان صفحات حق استفاده از محتوایی را که مالکیت معنوی آن در اختیار غیر است ندارند، مگر طبق قوانین فیسبوک و اینستاگرام، قانون حفظ حقوق صاحبان آثار را رعایت نمایند.
  • پست‌ها باید با حساب کاربری واقعی منتشر شوند. (حساب کاربری دارای عکس ایجاد کننده و فعال باشد).
  • صفحات باید حداقل 20 پست و 500 دنبال‌کننده داشته باشند. افزون بر این، پست‌های مربوط به جایزۀ جهانی اربعین می بایست حداقل 50 واکنش (چه مثبت و چه منفی) داشته باشند تا وارد رقابت شوند. (جست‌وجوگر این مورد را لحاظ خواهد کرد.)
  • از زمان انتشار آخرین پست‌های مربوط نباید بیش از یک سال گذشته باشد.

شرکت در مسابقه به منزله پذیرفتن قوانین مسابقه است .

اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و نیز تفسیر ابهامات ناشی از مفاد آن در حوزه ی اختیارات دبیر مسابقه است و شرکت کنندگان و داوران هر گونه حقی را در این رابطه از خود سلب می نمایند.