نوا های اربعینی

فراخوان نواهای اربعینی

جایزه جهانی اربعین در دهمین دوره برای نخستین بار نواهای اربعینی را با هدف شناسایی و معرفی خالقان آثار نواهای اربعینی به‌عنوان هفتمین رشته هنری جایزه جهانی اضافه گردانده است.

نواهای اربعین مورد قبول جایزه میبایست دارای وزن آهنگین و وزن موسیقیایی باشد. و از نظر محتوایی پیام عاشورایی و اربعینی القا نماید. و حداقل مورد قبول دبیرخانه زمان 5 دقیقه تعیین گردیده است.نواهای اربعینی ارزشمند، حمایت و تشویق خالقان اثر کشورهای مختلف و ترویج فرهنگ والای حسینی مدنظر جایزه جهانی می‌باشد. برای شرکت در بخش نواهای اربعینی جایزۀ جهانی اربعین، می‌توانید آثار خود را با موضوع اربعین(کلیات، معارف، تاریخ، رجال، اخلاق،علوم قرآنی،حدیث،فرهنگ و تمدن اسلامی،هنر و معماری اسلامی،مطالعات اسلامی معاصر، ادبیات : اعم از قصیده، غزل، دوبیتی، مثنوی، و سبک‌های مرتبط با شعر به دبیرخانه ارسال فرمایید.

جزئیات بیشتر در ادامه آمده است.

مقررات بخش نواهای اربعینی:

  • شرکت در مسابقه و ارسال آثار برای عموم آزاد است.
  • برای ارسال نواهای اربعینی محدودیت زمانی از لحاظ زمان اجرا و ثبت وجود ندارد.

نواهای ارسالی به دبیرخانه توسط داوران در حوزه موسیقیایی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

ویژگی های آثار ارسالی:

  • تناسب وزن و محتوی نواها مرتبط با فرهنگ عاشورایی و اربعینی باشد.
  • شرکت همزمان در سایر بخش‌های جایزه به شرط رعایت آیین‌نامه‌های مربوطه مجاز است.
  • حوزه زبانی: محدودیت زبانی در نظر گرفته نشده است و علاوه بر زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی دیگر زبان‌ها مانند اسپانیولی، فرانسوی، آلمانی و ترکی نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
  • موضوع آثار ارسالی باید مرتبط با بخش‌های مسابقه باشند. تشخیص نهایی این امر بر عهده‌ی داوران جایزه جهانی اربعین خواهد بود.
  • -اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش  بینی نشده و نیز تفسیر ابهامات ناشی از مفاد آن در حوزه اختیارات دبیرخانه مسابقه است و شرکت  کنندگان و داوران هر گونه حقی را در این رابطه از خود سلب می‌نمایند.