سومین جایزۀ جهانی اربعین

سومین جایزۀ جهانی اربعین

در سال 1395 نیز همچون سنوات گذشته، معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف نشر پیام فرهنگی راهپیمایی پرشور و عظیم اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اقدام به برگزاری سومین جایزه جهانی عکس و فیلم اربعین نمود، رویدادی که هر سال با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته همراه است.

مراسم اختتامیه سومین جایزه جهانی اربعین با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس، دکتر سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی و قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید مهدی مصطفوی، قائم‌مقام معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، جمعی از کارداران و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی در تهران و هنرمندان و علاقمندان به فرهنگ عاشورا، در محل فرهنگستان هنر در 10 اردیبهشت 1395 برگزار شد.

در این مراسم دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، شرکت 20 میلیون زائر حسینی در راهپیمایی اربعین را جلوه­ای از قدرشناسی مردم از اقدام ایثارگرانه امام حسین (ع) دانست و افزود این اقدام، منبعث از عشق است. وی در ادامه اظهار داشت که این جایزه تلاش می‌کند تا گوشه‌ای از بزرگی همایش اعجاب‌انگیز اربعین در کربلای معلی را به تصویر بکشد و ادای دینی باشد در قبال جانفشانی‌های امام حسین (ع) و شهدا و اسرای عاشورای حسینی.

امیرعلی جوادیان، دبیر «جایزه جهانی اربعین» نیز اظهار داشت که سومین دوره این رویداد هنری – مذهبی در مقایسه با دو دوره قبل با استقبال شایانی همراه بود. وی عنوان کرد که ارسال آثار در این دوره به ترتیب رشدی 40 درصدی در بخش فیلم، و 35 درصدی در بخش عکس را شاهد بوده است.

در بخش جانبی این رویداد، سعید محمودی ‌ازناوه، نویسنده کتاب «اربعین» و کمال‌الدین شاهرخ، نویسنده کتاب «آستانه خورشید» مود تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. سعید محمودی‌ازناوه و کمال‌الدین شاهرخ نیز کتاب‌های خود را به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اهدا کردند.