دومین جایزۀ جهانی اربعین

مروری بر دومین جایزه جهانی اربعین

با عنایت به برگزاری موفقیت آمیز برنامه­‌های اولین «جایزه جهانی اربعین» در سال 1393، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  براساس دستور رئیس محترم سازمان، جناب آقای دکتر ابراهیمی ترکمان، طرح برگزاری دومین جایزه جهانی اربعین را در سال 1394 پیگیری نمود. دومین دوره این جایزه با افزوده شدن بخش فیلم همراه بود که مورد استقبال گسترده هنرمندان و علاقمندان به این رویداد بین­‌المللی واقع شد.

داوری بخش عکس دومین دوره جایزه جهانی اربعین را آقایان

  • دکتر مجتبی آقایی، مدرس دانشگاه، عکاس صاحب نام کشور و دارای تالیفات متعدد
  • دکتر رسول اولیازاده، مدرس دانشگاه و مدیر موفق خانه عکاسان ایران
  • دکتر امیرعلی جوادیان، مدرس دانشگاه، عکاس دفاع مقدس و دارای تألیفات متعدد

عهده‌­دار بوده­‌اند.

همچنین آقایان

  • جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه تلویزیونی افق
  • سلیم غفوری، فیلم ساز و مدیر بخش مستند شبکه تلویزیونی افق
  • علی ملا قلی­پور، هنرمند فیلمساز

داوران بخش فیلم این دوره بودند.

پس از ارزیابی­‌های انجام شده، از میان آثار دریافتی بخش عکس، 60 قطعه از 40 هنرمند به نمایشگاه راه یافتند. از این 40 هنرمند، شش نفر حائز رتبه‌­های برتر بودند که به آن­ها جایزه نقدی، تندیس دومین دوره «جایزه جهانی اربعین» و لوح تقدیر به رسم یادبود تقدیم شد.

همچنین در بخش فیلم، از میان 51 اثر ارسال شده به دبیرخانه، پس از بررسی داوران، شش اثر شایسته تقدیر شناخته شدند و به صاحبین آثار، جایزه نقدی، تندیس دومین جایزه جهانی اربعین و لوح تقدیر به رسم یادبود تقدیم شد.

در مجموع در هر دو بخش، از 12 هنرمند در دو بخش فیلم و عکس تقدیر به عمل آمد که در میان آنان شرکت­کنندگانی از کشورهای عراق ، سوریه ، پاکستان و افغانستان شامل می‌­شدند.